Actividades

Programas de formación en MAFF y Málaga WIP

Programas de formación en MAFF y Málaga WIP

Industria
24.03.2022

MAFIZ

Con la vuelta al formato presencial, las reuniones one to one con tutores y expertos han sido un elemento clave durante los días de celebración de MAFIZ para los 26 equipos de los proyectos seleccionados en MAFF (Málaga Festival Fund & Co-production event) y para los participantes de las 14 películas seleccionadas en Málaga WIP.

Los seleccionados han tenido también la oportunidad de participar en un intenso programa de formación con figuras de primer nivel, con asesorías creativas y financieras y charlas y mesas redondas que han versado sobre temas que inciden directamente en el desarrollo de los proyectos.

Ejemplos de estas charlas son la masterclass sobre diseño de audiencias, que impartió Isona Admetlla del World Cinema Fund del Festival de Berlín; la mesa redonda ‘Estéticas son políticas: narrativas contemporáneas en el audiovisual latinoamericano’, organizada con el apoyo de la Fundación del Nuevo Cine Latinoamericano (FNCL) y la Secretaría de Cooperación Iberoamericana (SEGIB); o la presentación de fondos internacionales que participan en la financiación de proyectos iberoamericanos.

Otro aspecto que se ha recuperado tras el parón provocado por la pandemia ha sido la defensa presencial de los proyectos de MAFF y las películas de WIP por parte de sus directores y productores ante la industria acreditada.

--

With the return to the in-person format, one to one meetings with tutors and experts have been a key element of MAFIZ for the 26 teams of the projects selected in MAFF (Malaga Festival Fund & Co-production event) and for the participants of the 14 films selected in Malaga WIP.

The persons selected have had the opportunity of participating in an intense training programme with top class professionals, with creative and financial advisory sessions and talks and round tables on topics that are directly related to the development of the projects.

Some examples of these talks include the masterclass on the design of audiences, given by Isona Admetlla of World Cinema Fund of the Berlin Film Festival; the round table ‘Aesthetics are policies: contemporary narratives in Latin American audiovisuals, organised with the support of the New Latin American Film Foundation (FNCL) and the Secretariat for Ibero-American Cooperation (SEGIB); and the presentation of the international funds that participate in financing Ibero-American projects 

Another aspect that has been recovered following the pause provoked by the pandemic has been the in-person defence of the MAFF projects and WIP films by their directors and producers in front of the accredited industry representatives.

dFESTIVAL